« לדף הראשי 

יום שלישי, 14 במרץ 2006 

חזון הבלוג ... מול מציאותו?


ויל ריצ'רדסון קובל על ההגדרה לבלוג שהוא מצא באתר על בלוגים בחינוך: "ביסודו של דבר, בלוג הוא יומן אישי לעידן האינטרנט":

Oy.

Talk about missing the ed blogging boat. "A personal diary for the Internet Age"? Nothing about learning. Nothing about connections. Nothing about

c-o-n-v-e-r-s-a-t-i-o-n.

If we're going to give ed blog awards, which I don't think is a bad idea, we ought to do a better job of articulating the qualities for best practices.

ויל ריצ'רדסון

http://www.weblogg-ed.com/2006/03/07#a4791
ריצ'רדסון כמובן צודק. אבל. קשה לבוא אליו בטענות. הוא מכיר את השטח, והוא באמת מנסה לעודד שימוש "לימודי" ו-"חינוכי" של בלוגים. ובכל זאת, מהדוגמאות הלא כל כך מעטות שאני ראיתי, אם נבדוק את הנעשה בשטח במקום לדבר על החזון שלנו, לצערי כן מדובר ביומן אישי, ולא בכלי שמחולל תקשורת לימודית בין לומדים (או אפילו בין הלומד לבין עצמו).

ביקור ראשון בבלוג זה, ולכן קראתי, בשלב זה, את הרשימה מהשבוע (אתמול) וגלשתי לרשימה הראשונה מ-2006.
הסוגייה על מהות הבלוג מעסיקה ומבלבלת אותי כבר שנה וחצי, מאז שפתחתי את שלי.
הוא נפתח ככלי שיווקי, למרכז אותו אני מנהלת, עבר לאישי, ומאז הכל מעורבב.
החלטתי שככה טוב ומתאים לאישיות שלי, כי הכל שזור זה בזה.
גם הפוסט אחרון מהשבוע, הוא פוסט של שיווק + המלצות + אישי.
ככה אני :-)
http://israblog.nana10.co.il/blogread.asp?blog=266004

"אם נבדוק את הנעשה בשטח במקום לדבר על החזון שלנו, לצערי כן מדובר ביומן אישי, ולא בכלי שמחולל תקשורת לימודית בין לומדים (או אפילו בין הלומד לבין עצמו).
"
היום זה עניין אחר לגמרי, הבלוג הפך להיות כלי לימודי, וחינוכי..

הוסף תגובה
מי אני?

  • אני יענקל
  • אני כבר בעסק הזה שנים די רבות. מדי פעם אני אפילו רואה הצלחות. יש כלים שמעוררים תאבון חינוכי, ונוצר רצון עז לבחון אותם. אך לא פעם המציאות היא שצריכים ללמוד כיצד ללמוד לפני שאפשר ליישם את ההבטחה של הכלים האלה.
    ההרהורים האלה הם נסיון לבחון את היישום הזה.

ארכיון




Powered by Blogger
and Blogger Templates