« לדף הראשי | הרבה אנשים חושבים (בפומבי) על מה קורה כאן » | חזון הבלוג ... מול מציאותו? » 

יום שלישי, 11 באפריל 2006 

אי אפשר כבר לסגור את הדלת

לא פעם, במסגרות שונות, הדגשתי שאם בעבר הכיתה היוותה סביבה סגורה ומוגנת, סביבה שלתוכה המורה וההנהלה קבעו מה ייכנס ומה יתרחש, האינטרנט שינה את כל זה.

הכוונה שלי אז היתה במסגרת חומרי הלימוד: לא רק ספרי הלימוד המאושרים עומדים לרשות התלמיד, אלא כל דבר שאפשר להגיע אליו באמצעות חיפוש במנוע חיפוש. אין ספק, המצב הזה משנה את פני הכיתה.

אבל היה צריך להיות לי ברור (אפילו אם העובדה הזאת התבהרה לי יחסית מאוחר) שלא מדובר רק בחומרי הלימוד. כפי שהקטע הקצר הזה מ-Smart Mobs מראה:

"Teachers have complained of “bullying” by pupils who use mobile
phones to film them losing their temper and then send the videos
to their friends for amusement," this Times Online article says.
"Often,the pupils goad staff into “ranting for the camera” to
make the video as entertaining as possible. The phenomenon has
caused such concern that it is to be raised in a motion at this
week’s annual conference of the Association of Teachers and
Lecturers in Gateshead. “There has been an upsurge in the covert
filming of teachers,” said Andy Brown, the teacher who has tabled
the motion calling for the union to study ways of preventing it.
“In some cases, teachers’ heads have been superimposed on
another image to make them look stupid and the whole thing
posted on an internet site.”


אולי כצפוי, התלמידים מוצאים דרכים מוקצנות כדי להמחיש את האמת הזאת, אבל ורצוי, אולי, שגם הם יידעו שאפשר לצלם את ההתנהגות שלהם, אבל ברור ביותר שהמציאות השתנתה - המורה כבר איננו יכול לסגור את הדלת ולחשוב שהוא אדון למה שמתרחש בתוך הכיתה.

מי אני?

  • אני יענקל
  • אני כבר בעסק הזה שנים די רבות. מדי פעם אני אפילו רואה הצלחות. יש כלים שמעוררים תאבון חינוכי, ונוצר רצון עז לבחון אותם. אך לא פעם המציאות היא שצריכים ללמוד כיצד ללמוד לפני שאפשר ליישם את ההבטחה של הכלים האלה.
    ההרהורים האלה הם נסיון לבחון את היישום הזה.

ארכיון




Powered by Blogger
and Blogger Templates