« לדף הראשי | רשמים מכנס מתקוונים ללמידה - 3 » | קריאה ... כתיבה ... קריאה ... » | "קצר" הוא לא בהכרח "לענין" » | עדות נופסת לקשיי הסתגלות לעידן האינטרנט » | היש דבר כזה: "תודה שלא מגיבים"? » | מה הוא "חשב" לעצמו? » | אפילו אם זה רק עניין של סמנטיקה » | האם גם מנכ"לים זקוקים לשיעורי התנהגות נאותה ברשת? » | מעבר ל-"מה אתה עושה כעת?" » | מטפורה נאה ... עד גבול מסויים » 

יום שישי, 2 בנובמבר 2007 

רשמים מכנס מתקוונים ללמידה - 2

דוד פסיג דיבר על העקומה האקספונציאלית של ההתפתחות הטכנולוגית. במסגרת הזאת הוא ציין שכבר היום מחשבים יכולים לעשות דברים רבים שנחשבים לתפקידי חשיבה של בני אדם. הוא הזכיר מאמר מדעי שנכתב על ידי מחשב שהתקבל להרצאה בכנס מדעי ורק הורד ממושב באותו כנס כאשר התברר שהוא נכתב על ידי מחשב. אינני יודע אם פסיג התכוון לסיפור הבא, אבל נדמה לי שאכן כך. אבל אם כן, המסקנה המתבקשת איננה זו שפסיג הציג.

בשנת 2005 כמה סטודנטים בפקולטה למדעי המחשב של MIT בנו תוכנה לכתיבת מאמרים בנושא מדעי המחשב: SCIgen - An Automatic CS Paper Generator. באתר שלהם הם מסבירים את העניין די בבור:
SCIgen is a program that generates random Computer Science research papers, including graphs, figures, and citations. It uses a hand-written context-free grammar to form all elements of the papers. Our aim here is to maximize amusement, rather than coherence.

One useful purpose for such a program is to auto-generate submissions to conferences that you suspect might have very low submission standards.

במילים אחרות (אם מילים כאלו בכלל דרושות כאן), המאמרים שהמחשב מחולל הם גיבוב די אקראי של מילים גבוהות וחסרות משמעות. המטרה המוצהרת של הסטודנטים היא לעבוד על מארגני כנסים "מדעיים" ולהראות שאותם מארגנים אינם קוראים את המאמרים שנשלחים אליהם, אלא מניחים שאם הם אינם מבינים את הכתוב, אז התוכן בוודאי "עמוק". מאמר אחד ש-"נכתב" בדרך הזאת:
Rooter: A Methodology for the Typical Unification of Access Points and Redundancy

התקבל לכנס שאליו הוא נשלח. הסיפור במלואו מופיע באתר של SCIgen.

אם זה אכן הסיפור שאליו התכוון פסיג (ושוב, נדמה לי שכן) איננו לומדים ממנו שהמחשב כל כך חכם, אלא שקל כל כך להפיל את האדם בפח.

תוויות:

מי אני?

  • אני יענקל
  • אני כבר בעסק הזה שנים די רבות. מדי פעם אני אפילו רואה הצלחות. יש כלים שמעוררים תאבון חינוכי, ונוצר רצון עז לבחון אותם. אך לא פעם המציאות היא שצריכים ללמוד כיצד ללמוד לפני שאפשר ליישם את ההבטחה של הכלים האלה.
    ההרהורים האלה הם נסיון לבחון את היישום הזה.

ארכיון




Powered by Blogger
and Blogger Templates