« לדף הראשי | רשמים מכנס מו"ח - 4 » | להתאים את הסטנטרטים לשימושים של היום » | האם ה-YouTube גורם לאדישות חברתית? » | בלוג? זאת אומרת האתר שבו כותבים סיפורים? » | אם מישהו כאן נגד "בטוח" ... שיקום! » | אם אינך כותב ... האם אתה בכלל קיים? » | דרך הפורטפוליו אל הבלוג » | האם למישהו עדיין איכפת מהנושא זה? » | והים שוב יהיה המורה? » | מה עושים עם וויקי בפעם השנייה? » 

יום רביעי, 28 במרץ 2007 

רשמים מכנס מו"ח - 2

במושב הבקר של "קריאה, ספרים והגיל הרך", עפרה רזאל דיווחה על סקר שנערך על ידי מט"ח אצל הורים לילדים בגיל הרך, לקראת בניית פרויקט אינטרנטי לילדים האלה. ממה שאני ראיתי, הפרויקט עצמו נראה דומה מאד לתקליטורים כמו אלה של איתמר לפני די הרבה שנים. אינני כותב את זה כביקורת, אלא פשוט כקביעה. מה שפעם היה על גבי תקליטור היום נמצא באינטרנט, ואני בטוח שילדים יכולים להנות מזה.

אבל כמה מממצאי הסקר היו מאד מעניינים. רזאל ציינה שהשימוש במחשב ובאינטרנט לא נתפס אצל ההורים האלה כפעילות משותפת של ההורה והילד. השימוש באינטרנט כן נתפס, כנראה, כהכנה לקראת בית הספר – 62% מהנשאלים השיבו שחשוב, או חשוב מאד, להכין את הילד לבית הספר מעבר להכנה שהם מקבלים בגן. ההורים רוצים אתרי אינטרנט חינוכיים לילדים שלהם, אבל שאלה לא ייראה יותר מדי לימודיים. אני מניח שהכוונה כאן היא שלא יהיו "הוראות שימוש", אם כי לא להראות "לימודי מדי" נשמע כמאפיין מעורפל ביותר. אינני יודע מה אנחנו יכולים ללמוד על אתרי אינטרנט לילדים בגיל הגן מהסקר הזה, אבל אפשר ללמוד הרבה על כיצד הורים תופסים את האינטרנט.

תוויות:

מי אני?

  • אני יענקל
  • אני כבר בעסק הזה שנים די רבות. מדי פעם אני אפילו רואה הצלחות. יש כלים שמעוררים תאבון חינוכי, ונוצר רצון עז לבחון אותם. אך לא פעם המציאות היא שצריכים ללמוד כיצד ללמוד לפני שאפשר ליישם את ההבטחה של הכלים האלה.
    ההרהורים האלה הם נסיון לבחון את היישום הזה.

ארכיון




Powered by Blogger
and Blogger Templates