בגליון החדש של "גולשים בקשר" של האגף לחינוך יסודי מופיע מאמר מעניין העוסק בסוגי כתיבה "חדשים" ומקומם בלמידה ובמערכת החינוך. במאמר "
והוא לבדו לומד כאן?" (
גירסה של המאמר מופיע גם באתר של הכותב) ג'יי הורוויץ טוען שכלים אינטרנטיים דוגמת בלוגים מחוללים שינוי בהרגלי הכתיבה של תלמידים. הוא טוען שעד היום, למרות היסוד התקשורתי של הכתיבה, תלמידים בבתי ספר עסקו, על פי רוב, בכתיבה לשם הגשת עבודה למורה, או להראות שהם מסוגלים לסכם מידע שנמצא במקור כלשהו. לעומת הכתיבה הזאת, הוא טוען שהיום רווחת כתיבה אחרת, כתיבה שהוא מכנה "כתיבה אישית/ציבורית". הכוונה היא לכתיבה רפלקטיבית שמתפרסמת במקומות ציבוריים – לרוב בבלוגים. הורוויץ טוען שהכתיבה הזאת יכולה להוות בסיס ללמידה משמעותית – גם ברובד האישי, וגם כחלק מלמידה שיתופית.
יש הרבה שאיתו אפשר להסכים במאמר, אבל קשה לא לחוש שהוא סובל מהעדר סביבה שבה אפשר היה ללבן את הרעיונות שבהם הוא דן לפני הפרסום. הורוויץ אמנם מתייחס לכמה מהרעיונות שמופיעים במאמר גם בבלוג שלו, אבל רק במידה די מוגבלת. הבלוג שלו ניזון בעיקר ממקורות בבלוגוספירה החינוכית באנגלית, ולא מתנהל בו דיון מעמיק. הורוויץ טוען שוב ושוב, גם במאמר, וגם בבלוג שלו, שהוא רואה חיוב רב בליבון ציבורי באמצעות בלוגים. למרבה הצער, לא מורגש שנערך דיון כזה על הרעיונות שבמאמר הזה – לא בבלוג שלו, ולא בבלוגוספירה העברית באופן כללי. אין ספק שהמאמר היה יותר טוב לו דיון כזה היה מתקיים.
תוויות: בלוגים, כתיבה
הבלוג צריך להיות כלי נפלא ל"ביצוע הבנה"
http://www.orianit.edu-negev.gov.il/pisgadim/files/%D7%A4%D7%99%D7%AA%D7%95%D7%97%20%D7%A1%D7%92%D7%9C%D7%99%20%D7%94%D7%95%D7%A8%D7%90%D7%94-%D7%9E%D7%90%D7%9E%D7%A8%D7%99%D7%9D/%D7%9C%D7%A7%D7%A8%D7%90%D7%AA%20%D7%94%D7%95%D7%A8%D7%90%D7%94%20%D7%95%D7%9C%D7%9E%D7%99%D7%93%D7%94%20%D7%91%D7%A7%D7%94%D7%99%D7%9C%D7%AA%20%D7%97%D7%A9%D7%99%D7%91%D7%94.rtf
נשלח ע"י: אנונימי | 18 יוני, 2007 03:14
בלוג שרק גילית -אבל הפוסט האחרון הוא על בלוגים ותגובות
http://www.notes.co.il/carmel/33153.asp
נשלח ע"י: וירלומי | 20 יוני, 2007 22:48