« לדף הראשי | החובבן, הרס התרבות, והחינוך » | בשביל הערה כזאת, כדאי לחזור למאמר! » | שאריות של מידע אישי ברשת, והסיכוי לקבל עבודה » | סטנדרטים? אי אפשר איתם, ואי אפשר בלעדתיהם? » | מורים, תלמידים, טכנולוגיה, וסיפור נהדר » | אז מה אם כבר קראנו משהו מאד דומה? » | ניצול צפוי של במת הפרסום הזאת » | האם בכלל אפשרי נאום סיום שנה שאיננו מיחזור? » | אין פתרונות קלים » | סיבה לאופטימיות – אפילו יותר מזעירה » 

יום שני, 18 ביוני 2007 

אין סביבו מספיק כתיבה אישית/ציבורית

בגליון החדש של "גולשים בקשר" של האגף לחינוך יסודי מופיע מאמר מעניין העוסק בסוגי כתיבה "חדשים" ומקומם בלמידה ובמערכת החינוך. במאמר "והוא לבדו לומד כאן?" (גירסה של המאמר מופיע גם באתר של הכותב) ג'יי הורוויץ טוען שכלים אינטרנטיים דוגמת בלוגים מחוללים שינוי בהרגלי הכתיבה של תלמידים. הוא טוען שעד היום, למרות היסוד התקשורתי של הכתיבה, תלמידים בבתי ספר עסקו, על פי רוב, בכתיבה לשם הגשת עבודה למורה, או להראות שהם מסוגלים לסכם מידע שנמצא במקור כלשהו. לעומת הכתיבה הזאת, הוא טוען שהיום רווחת כתיבה אחרת, כתיבה שהוא מכנה "כתיבה אישית/ציבורית". הכוונה היא לכתיבה רפלקטיבית שמתפרסמת במקומות ציבוריים – לרוב בבלוגים. הורוויץ טוען שהכתיבה הזאת יכולה להוות בסיס ללמידה משמעותית – גם ברובד האישי, וגם כחלק מלמידה שיתופית.

יש הרבה שאיתו אפשר להסכים במאמר, אבל קשה לא לחוש שהוא סובל מהעדר סביבה שבה אפשר היה ללבן את הרעיונות שבהם הוא דן לפני הפרסום. הורוויץ אמנם מתייחס לכמה מהרעיונות שמופיעים במאמר גם בבלוג שלו, אבל רק במידה די מוגבלת. הבלוג שלו ניזון בעיקר ממקורות בבלוגוספירה החינוכית באנגלית, ולא מתנהל בו דיון מעמיק. הורוויץ טוען שוב ושוב, גם במאמר, וגם בבלוג שלו, שהוא רואה חיוב רב בליבון ציבורי באמצעות בלוגים. למרבה הצער, לא מורגש שנערך דיון כזה על הרעיונות שבמאמר הזה – לא בבלוג שלו, ולא בבלוגוספירה העברית באופן כללי. אין ספק שהמאמר היה יותר טוב לו דיון כזה היה מתקיים.

תוויות: ,

הבלוג צריך להיות כלי נפלא ל"ביצוע הבנה"

http://www.orianit.edu-negev.gov.il/pisgadim/files/%D7%A4%D7%99%D7%AA%D7%95%D7%97%20%D7%A1%D7%92%D7%9C%D7%99%20%D7%94%D7%95%D7%A8%D7%90%D7%94-%D7%9E%D7%90%D7%9E%D7%A8%D7%99%D7%9D/%D7%9C%D7%A7%D7%A8%D7%90%D7%AA%20%D7%94%D7%95%D7%A8%D7%90%D7%94%20%D7%95%D7%9C%D7%9E%D7%99%D7%93%D7%94%20%D7%91%D7%A7%D7%94%D7%99%D7%9C%D7%AA%20%D7%97%D7%A9%D7%99%D7%91%D7%94.rtf

בלוג שרק גילית -אבל הפוסט האחרון הוא על בלוגים ותגובות
http://www.notes.co.il/carmel/33153.asp

הוסף תגובה
מי אני?

  • אני יענקל
  • אני כבר בעסק הזה שנים די רבות. מדי פעם אני אפילו רואה הצלחות. יש כלים שמעוררים תאבון חינוכי, ונוצר רצון עז לבחון אותם. אך לא פעם המציאות היא שצריכים ללמוד כיצד ללמוד לפני שאפשר ליישם את ההבטחה של הכלים האלה.
    ההרהורים האלה הם נסיון לבחון את היישום הזה.

ארכיון




Powered by Blogger
and Blogger Templates