כשאתה אומר "אישי", למה אתה מתכוון?
The excitement about the Read/Write Web is about educators waking up to the possibilities, awakening to the power of communication and collaboration in online settings.
Learning is intensely personal; it isn't business as usual. If you don't engage me emotionally, personally, then am I really learning? What is it that I will take away from my education, impersonal knowledge earned to achieve a credential or personal transformation of who I am as a person that will allow me to unleash my creative potential?
ואם אנחנו באמת רוצים לצלול לתוך הלמידה האישית? נדמה לי שאם זאת הכוונה, עלינו לשאול האם, כאשר אנחנו מעודדים את התלמידים שלנו לצאת מגבולות הכיתה ולחפש מידע אי-שם במרחבי האינטרנט, הם מצויידים עם היכולת להבחין במידע שמתאים לצרכים שלהם, האם הם מסוגלים לשמור אותו בצורה יעילה, להסביר לעצמם ולאחרים מה בו כדאי ורצוי. אולי זה ענין של דגש – יש למידה אישית שבו ה-"אישי" גובר על ה-"למידה", מגמד אותה. בכלים כמו בלוגים יש אולי הסכנה שזה יקרה, אבל אין זה הכרחי. הסכנה הזאת ממשית אם אנחנו פשוט זורקים את התלמידים שלנו לתוך המרחב הבלוגי ומצפים שהם ידעו לשחות. התפקיד שלנו הוא ללמד אותם לשחות - להראות להם, הלכה למעשה, כיצד האישי והלמידה הולכים יחדיו.