« לדף הראשי | בין תקשוב לבין בתי ספר של חדר אחד » | תודה רבה, אבל במחשבה שנייה ... » | כל אחד וספר הלימוד משלו? » | שאלות טובות בדרך לסיכוי להצלחה » | קשה, קשה להתמיד בבלוג » | ראייה מפוכחת, בעזרת קצת היסטוריה » | מדבריהם של אחרים וטובים » | קול חינוכי מן העבר » | ואולי העתקה איננה סוף המעשה? » | לקראת שנת הלימודים החדשה » 

יום שלישי, 10 באוקטובר 2006 

לא על התקשוב לבדו

חוברת חדשה של ה-Educause Learning Initiative בשם Ensuring the Net Generation is Net Savvy פותחת בקביעת עובדה חשובה מאד. בתקציר של החוברת, המתפרסת על 19 עמודים מודפסים ומכילה מעל 60 מראי מקומות, כותבים:
Although the current generation of students may have never known life without the Internet, they are not necessarily “net savvy.”

יש כאן קביעה מאד חשובה, קביעה שלעתים קרובות מדי הולכת לאיבוד בלהט הרדיפה אחרי כלים חדשים. לאור זה, הופעת החוברת הזאת בהחלט מבורכת. אבל קשה למי שצולל לתוך דפיה לא לקבל תחושה של דיז'ה וו. למרות שהחוברת מקנה קריאה מאד מעניינת, קשה למצוא בה שום דבר שלא נכתב לפני עשור. נוצר מצב שבו כלים חדשים מופיעים בקצב מסחרר, ועוד ועוד אנשים משתמשים בהם יותר ויותר, ומגיל יותר ויותר צעיר. אבל מעבר להדגיש, שוב ושוב, את הצורך ברכישת מיומנויות מורכבות של טיפול במידע, אין כל כך מה להגיד.

לאור זה מעניין לציין שאחד מוותיקי התחום הזה, ג'יימי מקנזי, פירסם החודש מאמר חדש. אבל גם כאן, למרות השם הנפלא של המאמר – Managing the Poverty of Abundance – מתקבל הרושם שמקנזי חוזר על עצמו. אין זה אומר שאין הוא מעלה נקודות חשובות ביותר, אפילו אמיתית נצחיות. אבל קשה לא לקבל את הרושם שאנחנו דורכים במקום. והמצב הולך ומחמיר מפני שהכלים שעומדים לרשותנו כל כך נפוצים וכל כך קלים (לכאורה) לשימוש.

מי אני?

  • אני יענקל
  • אני כבר בעסק הזה שנים די רבות. מדי פעם אני אפילו רואה הצלחות. יש כלים שמעוררים תאבון חינוכי, ונוצר רצון עז לבחון אותם. אך לא פעם המציאות היא שצריכים ללמוד כיצד ללמוד לפני שאפשר ליישם את ההבטחה של הכלים האלה.
    ההרהורים האלה הם נסיון לבחון את היישום הזה.

ארכיון




Powered by Blogger
and Blogger Templates