« לדף הראשי | קול חינוכי מן העבר » | ואולי העתקה איננה סוף המעשה? » | לקראת שנת הלימודים החדשה » | בראוו!!! » | דעה לפני דעת? » | מחוברים תמיד » | שיפור בציונים - פחות או יותר בעזרת הבלוג » | היה צפוי, נכון?: הצדקה מדעית לשיטות הישנות » | ואיך כל זה צריך להשפיע על התלמידים שלנו? » | מעבר לפרסום לעיני כל העולם » 

יום שבת, 23 בספטמבר 2006 

מדבריהם של אחרים וטובים

לא פעם הבעתי את החשש שגודלה היחסית קטן של קהילת העוסקים באינטרנט בחינוך בישראל, והעובדה שכמעט כולם מכירים זה את זה, מעמידים בסימן שאלה הכדאיות של פתיחת בלוגים בנושא (כולל בלוג זה). במרחב עצום כמו העולם של דוברי אנגלית, בלוגים הם דרך נהדרת לעודד חשיבה משותפת. לא ברור שכך הדבר גם אצלנו. ובכל זאת, יש טעם לנסות, ולשמחתי יש אחרים שאכן מנסים. שרון גרינברג משולב בעשייה של האינטרנט בחינוך ממש מההתחלה, ובבלוג שלו הוא מתייחס לשאלות דומות לאלו שעולות כאן.

במאמרון מתחילת החודש שרון מדווח על כנס "העיר" לחינוך. הוא מביא מדבריו של גבי סלומון הגורס שפעם אחר פעם אנחנו נעמדים מול העובדה שהמחשב איננו מחולל את השינוי בחינוך שלו ייחלנו. (שרון גם מביא קישור לראיון עם סלומון, בו הוא מרחיב על הטענות שלו.)

לא אני זה שייכנס לויכוח עם גבי סלומון – לא רק מפני שהוא חד לשון וחריף מחשבה, אלא גם מפני שהוא בעל שורה מרשימה ביותר של קבלות בשדה החינוך. אבל בכל זאת, מותר לציין שכאן הוא פורץ לדלת פתוחה. מההכרות הקרובה שלי עם הרבה מהעוסקים בשילוב המחשב והאינטרנט בתהליך הלמידה אני יכול לקבוע שמעטים מאד חושבים שדי להזרים מחשבים לתוך בתי הספר כדי שנראה הישגים. זאת ועוד, רבים מאלה שפועלים בתחום משוכנעים שהלמידה משולבת האינטרנט צריכה לשאוף למטרה שונה מאשר שיפור ההישגים בבחינות בגרות. ולכן, אין טעם להתווכח עם גבי סלומון, אבל לא מזיק להזכיר שביקורת דומה, ומבפנים, לא רק נשמעת, אלא גם משמשת בסיס לנסיון לחולל שינויים.

שלום
שמי אשר עידן
קראתי את התיחסותך לגבי סלומון
אתה צודק במיוחד במה שנוגע לעניין בחינות הבגרות. לבדוק באמצעות ציוני בגרות את הצלחת האינטרנט בחינוך, זה אדיוטי כמו לבדוק באמצעות נהיגה בסוס את הצלחת מטוס הסילון בתחבורה.

הוסף תגובה

קישורים להודעה הזאת

הוסף קישור

מי אני?

  • אני יענקל
  • אני כבר בעסק הזה שנים די רבות. מדי פעם אני אפילו רואה הצלחות. יש כלים שמעוררים תאבון חינוכי, ונוצר רצון עז לבחון אותם. אך לא פעם המציאות היא שצריכים ללמוד כיצד ללמוד לפני שאפשר ליישם את ההבטחה של הכלים האלה.
    ההרהורים האלה הם נסיון לבחון את היישום הזה.

ארכיון




Powered by Blogger
and Blogger Templates