בריאן קרוסבי עורך
בלוג בו הוא מדווח על הנסיונות שלו לשלב את מחשב ואת האינטרנט בכיתה שבו הוא מלמד - כיתה ד' בבית ספר במדינת נוואדה. הוא איננו חדש לתחום הזה, אם כי, מהבלוג שלו אפשר להבין שרק השנה תלמידי הכיתה שלו קיבלו מחשבים נישאים. קרוסבי משקיע מאמצים רבים בשילוב של אלה במתרחש בכיתה. הכיתה שלו היא, כנראה, הכיתה ראשונה בבית הספר שלו לקבל מחשבים כאלה, וכולם, וגם מערכת השעות, צריכים להתרגל למציאות החדשה הזאת. זה הרקע
לסיפור הנהדר הבא, שכדאי פשוט להביא במלואו:
So we used our laptops today to practice our multiplication facts online. Later we used them to work on our poems and journals that we began after our recent trip - we’ve been learning to illustrate them by accessing and inserting our own photos from our Flickr account. We are learning about analogies so we went to an interactive site about analogies and students came up and used our interactive whiteboard to run the site. Next we used our laptops to use more interactive sites about analogies (here and here) to practice on our own.
We were in the middle of that activity when we had to put the laptops away for the day so we could go to “computers” in the computer lab for our usual 30 minute once a week session. Does anyone else see irony here?
אכן, יש כאן אירוניה לא קטנה, אם כי אפשר לתרץ ולהסביר, במקרה הספציפי הזה, למה זה קורה. אבל קשה לא להכנע לפיתוי להשתמש בסיפור הזה כהשתקפות על המצב של מחשבים בבתי הספר באופן כללי. כל עוד נתייחס למחשב כדבר שצריכים "ללמוד" בנפרד מהלימודים האמיתיים שמתרחשים (או לפחות אמורים להתרחש) בתוך הכיתה, לא יהיה "שילוב" של המחשב בלמידה. קרוסבי מצליח ליצור סביבה שבה סביר להניח שהתלמידים שלו אפילו לא חושבים על זה שהם משתמשים במחשבים, אלא פשוט לומדים. כך צריך להיות. ממש חזון אחרית הימים.
היי ג'יי,
טוב לדעת שיש מי שצועד עם הזמן. כל אחד והמדרגה שלו. גם לי זה מתאים, אז איך ממציאים את הסביבה המתאימה? ממשיכים להאמין שזה יקרה.
נשלח ע"י: אנונימי | 20 דצמבר, 2006 23:39