נו כבר ... צריכים את המחשב בלמידה או לא?
תוויות: טכנולוגיה, שימוש בבתי ספר has no significant impact on student performance
a $2 billion-a-year industry
אבל אפילו אם אני רוצה להצטרף לחגיגה ולהגיד שהמרוויחים (ובגדול) הם יצרני הלומדות והחומרה, והמפסידים הם התלמידים, יתכן והעסק איננו כל כך פשוט. כבר הזכרתי את הצורך בהכשרת המורים, ואם בארה"ב לא מבינים את זה, אולי ראוי שהם יבזבזו את כספם. אבל חשוב גם לזכור שהמחקר לא מצא שהלומדות משפיעות על תוצאות של מבחנים. באווירה השוררת בחינוך בארה"ב בעקבות חקיקת No Child Left Behind תוצאות טובות במבחנים נעשות להרבה יותר חשובות מאשר הלמידה של תלמידים. אולי (ואני מודה שאינני יודע ועדיין לא יצא לי לעיין במחקר עצמו) מתרחשת למידה, אבל לא מהסוג שהמבחנים הנהוגים בארה"ב מכוונים לגלות. יש סוגים רבים של לומדות בשוק. יותר מדי ממה שיש איננו עושה שום דבר מעבר לתרגל את התלמידים עד שעמום, אבל אפשר למצוא גם משחקים מרתקים, וחומרי למידה היפרטקסטיים שמסוגלים לעורר התעניינות. המחקר הזה, כזכור, בדק את השימוש בלומדות רק בקידום הקריאה ובמתמטיקה. קיימים תחומי למידה רבים נוספים שלא נבדקו (NCLB לא מבקש לבדוק את אלה, אלא מתמבקד במיומנויות יסוד, ומתעלם מתחומים משמעותיים כמו אמנויות) ואולי באלה התוצאות עשויות להיות אחרות.
כזכור, עדיין לא עיינתי במחקר. eSchool News סוקר את המחקר הרבה יותר לעומק מאשר הוושינגטון פוסט, ומביא גם קישורים נוספים, כולל למחקר השלם עצמו. יש מה לקרוא.
ואני חשבתי שמצב הכשרת המורים לשימוש במחשב ככלי הוראה יותר טוב מפה? הדשא תמיד נראה יותר ירוק אצל השכן מסתבר
אני מחכה להמשך הדיווח שלך על מה שעוד לא קראת.(-:
נשלח ע"י: אנונימי | 13 אפריל, 2007 16:22