ה-OLPC יוצא לדרך
תוויות: טכנולוגיה, שימוש בבתי ספר This is the week that the One Laptop Per Child (OLPC) project begins, and as such, is a major turning point in our field - perhaps the key turning point.
כמעט אין התייחסות להשקת הפרויקט בעיתונות הישראלית, או ליתר דיוק, מעבר למאמר די מקיף ב-NRG, לא מצאתי התייחסות. מדובר במאמר טוב שיש לצידו גם סרט מעניין על המחשב שנמצא עכשיו בידיהם של ילדים במספר ארצות. מאמר טוב נוסף (באנגלית) וגם צילומים מניגריה נמצאים באתר של News.com.
יש יותר התייחסות אצל בלוגרים שונים באנגלית, אם כי אני מופתע שאין הרבה יותר אצל הבלוגרים שעוסקים בחינוך. קרל פיש מקשר לסרט בן שעה שדן לרוב בהיבטים טכניים של המחשב החדש. אבל עיקר ההתלהבות שלו, בצדק, היא כלפי החשיבה החינוכית שנמצאת בבסיס פיתוח המחשב: Two interesting tidbits that I recall from the technical part of the movie (in case you don't watch that part). First, in real world testing, the wireless mesh network worked at a distance of two kilometers. Wow. Second, there's a "source" button on the keyboard - push it, and the kids see the source code for almost anything they're running. They want these kids to be curious and to mess around with this computer - in other words, to learn.
ב-MIT החליטו לא לשים שום מחסום, וצירוף מקשים פשוט מעלה את המסוף ונותן לילד גישה אל מאחורי הקלעים של מערכת ההפעלה.
וזה כמובן מעלה נושא נוסף – המורים. ויין הודג'ינס, בבלוג שלו, מעלה את הנושא החשוב הזה: All of this, of course, raises the question about teachers and their roles and reactions. Will teachers see this as an advantage or a threat? How will teachers figure out how to use these new tools and how to integrate them into their teaching methods, curriculum, and classrooms? These are not new questions. What is new is that this is all going to happen extremely quickly and without much warning or planning.
זמנים יגידו, באמת מסקרן מה יקרה הלאה עם הפרוייקט הזה
נשלח ע"י: אנונימי | 21 אפריל, 2007 22:15