להוות דוגמה?
תוויות: כנסיםSome thing is very wrong here:
1) an important international expert arrives from overseas to tell us that local knowledge is the most important thing
2) We sit in lecture mode hearing that the lecture is no longer important
3) the limitations of web2.0 apps are not mentioned. There was no context either historical (computer science) or historical, about all the knowledge discovered before computers were invented
לטעמי, למרות שאני מסכים עם שלוש הנקודות של קר, הראשונה והשנייה הן בכל זאת לא הרבה יותר מאשר קריצות פופוליסטיות. לעתיד הנראה לעין, הרצאות יהיו חלק חשוב מכנסים, והרוב מאיתנו מעוניינים לשמוע את מה שלאנשים בעלי שם יש להגיד. עם כל השינויים המתבקשים בכנסים, ספק אם נוכל לשנות את החלק הזה.
אבל הנקודה השלישית של קר היא הרבה יותר סתם קריצה. הרצאות רבות שאנחנו שומעים בכנסים חינוכיים מלאות בהבטחות אפוקליפטיות. המאזינים מופגזים בהצהרות כגון: בעידן ה-Web 2.0 התלמידים ייצרו את חומרי הלמידה של עצמם, או שכל המידע הדרוש כדי להבין משהו כבר זמין על ידי הקלקת כפתור, ועוד. ולצד הנבואות האלו, קשה לא להרגיש שזה עתה המרצים הגו כל מה שחשוב בתיאוריה החינוכית, כאילו לפני התיאוריות שלהם לא היה מי שחשב על כיצד בני אדם לומדים, או אפילו שתלמידים כלל לא למדו. זאת ועוד: אותם מרצים כמעט אינם מביאים אף דוגמה ממשית של למידה בעולם החדש שהם מתארים. הם אינם מראים לנו מה המורה צריך לעשות כדי להתכונן לסוג חדש של למידה, או (במקרה שכבר אין מורה) הם אינם מראים לנו מה התלמידים באמת לומדים. כאשר ההרצאות מורכבות מהבטחות ריקות מצד אחד, ומתפיסות חינוכיות א-היסטוריות מצד שני, לא פלא שמה שנשאר לנו, המאזינים, לעשות הוא פשוט לצפות בהופעה ולהנות מההצגה.
היי ג'יי,
זו ריקי (לשעבר במושינסקי).
רציתי לומר משהו בנושא כנסים והאבסורד שתארת.
זה מזכיר לי את התחושה שאני מקבלת, כמורה, בהשתלמויות שמאורגנות ע"י הפיקוח שבהם הדובר פותח את דבריו באמירה בסגנון:"אני רק רוצה שתדעו שגם אני בעברי לימדתי בכיתה תקופה קצרה ואני מבין את הקשיים שלכם ומזדהה איתם ולכן בהרצאה הזו, שבה אני מדבר אליכן כפסיכולוג/ מרצה/ משורר תוכלו להרגיש את הזדהותי הרבה."
ואז הוא ממשיך בהרצאה בנושא "מיהו המורה הטוב?" או "דרכים יעילות לדבר עם בני נוער" וכו'.
אח, היומרה, היומרה...
נשלח ע"י: ריקי | 06 דצמבר, 2007 19:00