« לדף הראשי | מילא, שיהיו ימים כאלה » | נו, האם אין זה מספיק כבר? » | יצירת מידע כדי להבין ... בעצמנו » | כל כבוד! » | כן לסביבה אישית, אך קודם כל, למידה » | עדיף, כמובן, להעתיק ממקור מוסמך » | אולי צפוי ... אבל בכל זאת בכלל לא רצוי » | סתם אי-הבנה ... או חוסר הבנה למופת? » | מהבלוג אל הבוידם ... ובחזרה » | מייחלים ל-"משעמם" » 

יום חמישי, 27 במרץ 2008 

לא צריכים סלולארי כדי לרמות במבחנים

הבלוג של ג'ודי באראק, Golden Swamp, עוסק לרוב בשימוש במכשירים ניידים, ובמיוחד בטלפונים סלולאריים, בתהליך הלמידה. לא פעם, כשאני קורא את המאמרונים שלה אני חש שהיא דומה למפענחי הצופן התנכ"י שמצליחים למצוא רמזים לגישה שלהם בכל אות ופסיק. לפעמים מתקבל הרושם שהלהט שלה לשכנע ולקדם את השימוש בכלים ניידים גורם לה לראות בתהליכים נדושים הוכחה לשינוי הגדול והמיוחל שעומד להתרחש בחינוך. בקיצור, נדמה לי שלא פעם היא מגזימה. אבל לפעמים היא קולעת בול, כמו במאמרון שלה מאתמול.

בראק מביאה וידיאו מיו-טיוב - The ultimate way to cheat on a test – המציגה דרך מתוחכמת להחביא תשובות במבחן מבלי שאלה יתגלו. (יתכן שהוידיאו הזה מסתובב כבר זמן רב. הגירסה הספציפית הזאת הועלתה ליו-טיוב לפני כשלושה חודשים, אבל היות ובדרך כלל אינני בין הראשונים לראות סרטים כאלה, אולי כל העולם כבר ראה אותו, ואפילו השתמש בשיטה, ואני האחרון לראות את זה.) בראק כותבת:
This video is the best argument I have ever seen against the schools that forbid students to have digital devices with them in class, because the school thinks the kids will cheat.
אכן, אפילו אם כלים דיגיטליים פותחים עבור תלמידים דרכים חדשות ומקוריות לרמות במבחנים, הדיגיטליות איננה הבעיה. במקרים רבים מדי היא השעיר לעזאזל, והטלפונים הניידים הם הקורבן. בארק מוסיפה:
Disciplining kids is an age-old problem. The mobile in their pockets today is a brand new and awesome opportunity to put them in touch with knowledge.
נדמה לי שהפעם היא באמת צודקת. חבל אם ננסה "לפתור" בעיה שכבר דורות רבים מנסים, ללא הצלחה יתרה, להתמודד איתה, בכך שנאסר את השימוש בכלי בעל פוטנציאל כל כך גדול.

תוויות: ,

קישורים להודעה הזאת

הוסף קישור

מי אני?

  • אני יענקל
  • אני כבר בעסק הזה שנים די רבות. מדי פעם אני אפילו רואה הצלחות. יש כלים שמעוררים תאבון חינוכי, ונוצר רצון עז לבחון אותם. אך לא פעם המציאות היא שצריכים ללמוד כיצד ללמוד לפני שאפשר ליישם את ההבטחה של הכלים האלה.
    ההרהורים האלה הם נסיון לבחון את היישום הזה.

ארכיון




Powered by Blogger
and Blogger Templates