« לדף הראשי | יוזמה מבורכת מבית » | אולי לא רק בני הנוער לא קוראים » | לפעמים האריכות מוצדקת » | בא לשכונה בלוג חדש (וטוב) » | קישורים אינם צריכים להוביל ליעדים מוגדרים בלבד » | השקיפות שבכתיבה לבלוג » | גם אני רוצה משחק מחשב חינוכי » | בנצחון הזה אין מפסידים » | גם עיצוב הוא חלק מכתיבה » | שליטה בדרכי נועם היא עדיין שליטה » 

יום רביעי, 25 ביוני 2008 

רשמים מכנס גולשים באינטרנט – מס' 3 – רשמים כלליים

היו שנים שבהן כנס הגולשים של מופ"ת הצליח למלא את אולם ההרצאות של מכללת לווינסקי. הפעם, האולם של מכון מופ"ת, שהוא אולם קטן יותר, היה רחוק מלהיות מלא. בדומה לכנסי מו"ח השנה, היתה תחושה שכולם מכירים את כולם. אינני בטוח שזה דבר רע. הרוב הגדול של המשתתפים בכנס הם אלה שצוללים לתוך הנושא ומנסים להפיק ממנו למידה משמעותית, ואין כל פסול בכך שהם עוסקים יותר במהות מאשר בשיווק. הרי כאשר נושא התקשוב בחינוך היה חדש, אפשר היה לשמוע הרצאות שהתייחסו לשילוב של פורום בתוך קורס כחידוש מהפכני. היום איננו מסתפקים בדיווח מהסוג הזה. אנחנו מצפים לשמוע על השימוש בכלים חדשים, או על תהליכי למידה שלא ניתנים ליישום אלא בסיוע הטכנולוגיה.

אבל עלי להודות שגם הפעם זה לא כל כך קרה. כמובן שבלתי-אפשרי להגיע לעשרים מושבים שונים שבסך הכל התחלקו בין שני מקבצים. לכן, יתכן מאד שפספסתי משהו מאד מעניין. עם זאת, התחושה שלי היתה שבמקום להציע מושבים רבים שנראו במקרים רבים כחזרה על דברים ששמענו בכנסים קודמים, היה יותר כדאי לצמצם את ההיצע לפרויקטים חדשים ומחדשים.

ואולי אסתור את עצמי בכך שאציין שלא תמיד יש צורך בחדשנות. במקבץ השני של המושבים המקבילים השתתפתי במושב שבו נציגים ממשרד החינוך תיארו את המתרחש בבתי הספר נכון להיום – הן מבחינת הטכנולוגיות שנכנסות לתוך בתי הספר, והן מבחינת המדיניות המתגבשת בנוגע למה שתלמיד (וגם מורה) צריך לדעת כדי שנגדיר אותו כאוריין תקשוב נבון. אמנם היה במושב דיווח על טכנולוגיות חדשות, אבל הדגש לא היה על החדש, אלא על המהות. ודווקא כאן התרשמתי ששני הצדדים, גם משרד החינוך וגם המכללות להכשרת מורים, מעוניינים בדיאלוג. דרך דיאלוג כזה אפשר יהיה לקבוע מה פרחי הוראה צריכים לדעת אודות התקשוב, כך שכאשר הם יהיו מורים הם יוכלו להשתמש בטכנולוגיות בתבונה וביעילות, ולעזור לתלמידיהם לעשות זאת. בעבר לא חשתי שמורי המורים חשים את הנחיצות בדיאלוג כזה. ואם היום הם כן מודעים לצורך הזה, הרי אולי לא מדובר במשהו חדש, אבל אין ספק שזה צעד חשוב בכיוון הנכון.

תוויות: ,

מי אני?

  • אני יענקל
  • אני כבר בעסק הזה שנים די רבות. מדי פעם אני אפילו רואה הצלחות. יש כלים שמעוררים תאבון חינוכי, ונוצר רצון עז לבחון אותם. אך לא פעם המציאות היא שצריכים ללמוד כיצד ללמוד לפני שאפשר ליישם את ההבטחה של הכלים האלה.
    ההרהורים האלה הם נסיון לבחון את היישום הזה.

ארכיון




Powered by Blogger
and Blogger Templates