« לדף הראשי | כתיבה מעבר לקורס » | אם הזמן ירשה » | טכנולוגיה, חינוך, ו ... קהלת? » | אם בטכנולוגיה מדובר ... » | אין מוקדם או מאוחר בבלוגוספירה » | שימו לב לתשומת הלב » | צילום אחד מספר יותר מסיפור אחד » | אין חובה ללכת עד לקצוות » | לגלות את מה שמצפים לגלות? » | למה התקשוב חייב להמציא את הגלגל? » 

יום שלישי, 16 בנובמבר 2010 

ללמוד מחנות הצעצועים

בארה"ב יש עדיין קצת יותר משבוע עד לחג ההודיה, אבל האמריקאים כבר מתכוננים לחג המולד, ולקניות המסורתיות שנערכות לכבוד החג. גרי סטייגר מנצל את ההזדמנות הזאת כדי להמליץ לבתי הספר ולמורים לנצל את ההנחות הגדולות הצפויות בתקופה הזאת כדי להצטייד בטכנולוגיות שיכולות לסייע ללמידה. (סטייגר טוען שבמשך בערך שבוע בשנת 1987 הטכנולוגיות שנמצאו בבתי הספר עלו על אלה שהיו בבתים של התלמידים. אבל הוא מזדרז לציין שמדובר ב-"תאונה היסטורית" שלעולם לא תחזור.)

סטייגר הוא בעל חוש הומור חריף, והוא תמיד מוכן ללעוג לדרכים שבהן בתי הספר משתמשים בטכנולוגיה. הוא כותב שיש בתי ספר שבונים "מעבדות של מכשירי iPod", ומהרהר על עצם הרעיון הזה. סטייגר מוצא חיוב רק בשימוש במכשירי iPod בבית הספר, אבל יש פער גדול בין שימוש לצורכי לימוד לבין מעבדות שמוקדשות לשימוש בהם. הוא שואל:
Are they then taught how to use an iPod? Are there iPod tests? Do some kids get a “D” in iPod?

When did iPods become worthy of study?
הוא מדגיש שה-iPod הוא "טכנולוגיה אישית אולטימטיבית" וממליץ לבתי הספר לעודד את ההורים לקנות אותם עבור ילדיהם (ולהבהיר להורים שהשימוש בהם ישולב לתוך תכנית הלימודים).

בעניין מכשירי ה-iPod סטייגר ממליץ להורים לנצל את הנחות של העונה כדי לקנות את המכשירים עבור ילדיהם. לעומת זאת, ההמלצות האחרות שלו מכוונות כלפי המורים עצמם. הוא מציין שהשנה אפשר להשיג בזול צעצועים שלא נמכרו לפני שנה שעשויים להיות שימושיים בכיתה. הוא גם ממליץ לקנות מספר ספרים (מתוך רשימה ארוכה) שכדאי לקרוא. אבל המלצה אחרת של סטייגר איננה מתייחסת לחסכון בכסף, אלא בתפיסת העולם של המורה:
Great 21st Century educators spend 30 minutes per month at Toys ‘R Us
This has two benefits. 1) You find great toys that may enhance learning; and 2) Educators gain a greater respect for the world in which their students live. Hit the toy store, read the weekend sale circulars and you may find all sorts of cool teaching aids available for a song. Past holiday seasons have led to sub-$50 digital microscopes like the Eyeclops, low-cost video projectors, programmable robots, inexpensive drawing tablet, Hot Wheels cars capable of measuring velocity and more.
למרבה הצער, הפער בין עולם בית הספר לבין העולם שבו תלמידים מבלים את יתר שעות היום שלהם הולך וגדל. התקשוב אמנם חודר לתוך הכיתה (ועל זה יש לברך), אבל החדירה הזאת עוברת "סינון" חינוכי. מה שאיננו "חינוכי" או "לימודי" אמור להשאר בחוץ. לדעת סטייגר כדאי למורה לבלות בתוך חנות הצעצועים לא רק מפני שכך הוא ימצא צעצועים שיכולים לתרום ללמידה. אין לזלזל בציוד הטכנולוגי שאפשר לקנות בזול בתקופת החגים, אבל ההנחות הגדולות אינן אלא תוספת נחמדה לערך האמיתי של הביקור בחנות. למורה כדאי לבלות בחנות הצעצועים כי בדרך הזאת הוא מכיר טוב יותר את עולם הילד, ומפתח הערכה כלפי העולם שלתוכו התלמיד גדל.

תוויות:

אי אפשר לדייק יותר ג'יי.

אכן: התקשוב חודר אבל...

הוסף תגובה
מי אני?

  • אני יענקל
  • אני כבר בעסק הזה שנים די רבות. מדי פעם אני אפילו רואה הצלחות. יש כלים שמעוררים תאבון חינוכי, ונוצר רצון עז לבחון אותם. אך לא פעם המציאות היא שצריכים ללמוד כיצד ללמוד לפני שאפשר ליישם את ההבטחה של הכלים האלה.
    ההרהורים האלה הם נסיון לבחון את היישום הזה.

ארכיון




Powered by Blogger
and Blogger Templates