« לדף הראשי | כשאתה אומר "אישי", למה אתה מתכוון? » | דיון חשוב שרצוי שיתקיים גם אצלנו » | מי רוצה להשאר בתוך הזנב הארוך? » | מבט אישי על המצב בארץ » | הגודל לא קובע – על מרכזיותו של ה-RSS בלמידה » | תלוי מי מדבר? » | רגע! האם זה בכלל מציאותי? » | לא על התקשוב לבדו » | בין תקשוב לבין בתי ספר של חדר אחד » | תודה רבה, אבל במחשבה שנייה ... » 

יום שני, 30 באוקטובר 2006 

בשבח הספריה

נדמה לי שחובתו של כל מי שדוגל בשימוש מורחב במחשבים ובאינטרנט במערכת החינוכית לפחות מידה קטנה של צניעות. נכון, אנחנו חושבים שביכולתם של הכלים האלה לשנות את פני החינוך. נכון שאנחנו משוכנעים שהיום פשוט בלתי אפשר לדבר היום על למידה מבלי לדבר על טכנולוגיה. נכון שהכלים החדשים שמציפים אותנו היום מאפשרים חוויות לימודיות שאנחנו רק מתחילים לדמיין ולטעום. אבל גם נכון ששימוש לו נבון של הכלים האלה יכול להיות בזבוז משאבים אדיר. דייוויד וארליק מתייחס לנושא הזה במאמרון חדש שלו בשם (איך לא?) Laptops are Not the Answer. וארליק מנסה לזהות את הסיבה שהוא התעורר באמצע הלילה עם תחושה מוזרה:
it had more to do with the fury that I woke up with, when it finally dawned on me what the librarians I had dinner with last night told me. They are laying off librarians in Michigan, and BUYING LAPTOPS!

וארליק ממשיך ומציין שבעיניו עדיף לוותר על המחשבים הנישאים מאשר לוותר על הספרנים. הוא מציין ש:
Research after research after research shows that professional librarians correlate with higher student achievement.

ואכן, האמת איתו. אם אנחנו רציניים בנוגע למרכזיותו של המידע בחינוך של היום, לגישה למידע, דרך המחשב והאינטרנט, חשובה מאד. אבל לדעת איזה מידע נחוץ לנו, ומה לעשות איתו כאשר אנחנו מגיעים אליו ... בשביל זה הספרן עדיין עולה על הטכנולוגיה – בגדול.

מי אני?

  • אני יענקל
  • אני כבר בעסק הזה שנים די רבות. מדי פעם אני אפילו רואה הצלחות. יש כלים שמעוררים תאבון חינוכי, ונוצר רצון עז לבחון אותם. אך לא פעם המציאות היא שצריכים ללמוד כיצד ללמוד לפני שאפשר ליישם את ההבטחה של הכלים האלה.
    ההרהורים האלה הם נסיון לבחון את היישום הזה.

ארכיון




Powered by Blogger
and Blogger Templates