« לדף הראשי | התלמידים לא יודעים לזהות מידע כוזב? שלא יפגשו אותו! » | כיצד מחוללים שינוי? » | אולי זה יותר מסובך מאשר חשבתי » | האם יש לנו צורך ב-Digg במרחב החינוכי? » | דפי ווב שהודפסו? » | מדי פעם ... קצת פרסום עצמי » | להיות מחוברת למעריצים ולהכיר את הלהיטים? » | ושוב שומעים את הקולות האלה? » | שווה בדיקה » | האם המחשב יצר פדגוגיה חדשה? » 

יום שלישי, 21 בנובמבר 2006 

לפעמים יש עידוד מלמעלה

לפני מספר ימים הרהרתי בדרכים השונות לחולל שינוי ביחס לכלים אינטרנטיים במערכת החינוך. הדגשתי שלעתים קרובות המורים שרוצים להשתמש בכלים האלה בדרכים מקוריות חשים את עצמם מבודדים. אני בטוח שאכן כך המצב. אבל לא תמיד. לפעמים אנחנו פוגשים מנהל הנותן דוגמה למורים שלו. כך, כנאה, המצב עם טים לאואר שעליו כתבתי לפני חצי שנה. התרשמתי ממנו אז, והוא עוד ממשיך להרשים.

השבוע, לאואר כותב בבלוג שלו על המורה לטכנולוגיה (ולמוסיקה!) בבית הספר שלו שמשתמש בכלים של גוגל כחלק אינטגראלי מפרויקט העוסק בתכנון בתים ושכונות. לאואר כותב שהמורה:
has been working with his 4th and 5th grade students learning Google Sketch-Up. They are currently creating houses, learning how to wrap textures, place objects and manipulate the environment within in Sketch-Up. This is leading up to a planned community building activity, both figuratively and literally. ... Tony has been searching Google Earth looking for housing developments that are partially completed.

For example he recently found a location in Google Earth that had streets and cul-de-sacs laid, but construction had not yet started. He used the path tools within Google Earth to create lots. After the students become a bit more familiar with Sketch-Up, Tony will assign them specific lots in the housing development with the idea that each student will build a home on a lot. Part of the process will involve discussion of zoning and building codes. The students will decide on rules and regulations for their community. I’m looking forward to watching the process develop.

קשה לא להתלהב. בנוסף, די ברור שבמקרה הזה המנהל לא סתם נותן יד חופשית למורה להוביל ניסוי, אלא שהמנהל מעורב באופן אישי באותו ניסוי. אינני יודע מתי הוא מספיק לעשות זאת, אבל מהבלוג של לאואר די ברור שהוא מקדיש לא מעט זמן לחיפוש כלים חדשים ובקידתם. וכמובן שהוא גם מעודד את מוריו למצוא דרכים לשלב את הכלים האלה שיעורים. אשרי לאותם מורים שאינם חשים מבודדים. יש, כנראה, גם כאלה.

יש מקומות עם יד חופשית..
הבעיה היא שבמחשבים ישנים אי אפשר אפילו להעלות את google earth...
ועוד יישומים מעניינים.
:-(

אכן, בעיית החומרה היא בהחלט בעיה. דווקא היום, כאשר יישומים רבים נמצאים ברשת איננו זקוקים לתוכנות כבדות על המחשב, אבל בכל זאת, צריכים מחשבים מספיק חזקים להריץ את היישומים ברשת. (וכן, Google Earth יושב במחשב ולא ברשת.)
ואולי זאת עוד סיבה ש-Spray and Pray היא גישה הגיונית. הרי לכל בית ספר נתונים שונים, מבחינת התקשורת, מבחינת החומרה, מבחינת כוח ההוראה ועוד. אם יצמחו אלף פרחים, יש סיכוי שכל בית ספר יכול ללמוד משהו מעניין מלפחות בית ספר אחד אחר.

הוסף תגובה
מי אני?

  • אני יענקל
  • אני כבר בעסק הזה שנים די רבות. מדי פעם אני אפילו רואה הצלחות. יש כלים שמעוררים תאבון חינוכי, ונוצר רצון עז לבחון אותם. אך לא פעם המציאות היא שצריכים ללמוד כיצד ללמוד לפני שאפשר ליישם את ההבטחה של הכלים האלה.
    ההרהורים האלה הם נסיון לבחון את היישום הזה.

ארכיון




Powered by Blogger
and Blogger Templates