« לדף הראשי | והלוואי גם אצלנו - ובקרוב! » | זה כן למערכת החינוכית! » | הכי טוב, להגיש עבודות בכתב יד » | אז מחשבים 1:1 טובים או רעים ללמידה? » | עוד על הכתיבה - והפעם, ממבט די אישי » | איך שגלגל מסתובב » | אנציקלופדיות ותהליך הלמידה » | בני נוער והרשת - סיפור של אהבה זהירה? » | לא ידענו שאנחנו מדברים פרוזה! » | קשיים הם, כמובן, הזדמנות ללמידה » 

יום ראשון, 13 במאי 2007 

עולם (רשתי) קטן?

חשבתי שהערב אצליח להתיישב ולסיים לכתוב מאמרון קצר שאני מנסה לכתוב כבר מספר שבועות על Twitter. אני רוצה להסביר למה, למרות שאני בכלל לא מתלהב מהכלי, אינני מוכן לפסול אותו. בין אנשי החינוך שאת הבלוגים שלהם אני קורא יש כמה שהם משוכנעים שלכלי הזה יש שימושים חיוביים בחינוך, ומי אני להגיד שהם טועים! אבל תוך כדי איסוף עוד כמה קטעים שרציתי לצטט באותו מאמרון, נחשפתי "מניינים", כלי עברי המקביל ל-Twitter. נו, אם באנגלית הכלי איננה מלהיבה אותי, אין סיבה לחשוב שאשנה את דעתי בגלל העברית! ובכל זאת, לוקחים רגע, ומציצים.

ותוך כדי כך, מגלים שבין המשתמשות בכלי יש מורה ביסודי (כך היא מזדהה) השואלת שאלה טובה:
מעניין איך אחרים משתמשים ב-מניינים - יש כאן עוד מורים?

ואפילו, בהודעה החדשה ביותר שלה, היא מפנה את קוראי ההודעה שלך ל:
רשת חברתית למורים http://www.classroom20.com

איך אומרים? זה כבר מעניינן. Classroom 2.0 הוא חלק מקהילות Ning, מסגרת שהצצתי בו, ולא נשארתי - פשוט מפני שכבר היום אינני מספיק את כל מה שאני מנסה להספיק, ואין לי מושג כיצד אוכל לדחוס עוד משהו אינטרנטי לתוך מכלול העיסוקים שלי. אבל אם אותה מורה ביסודי כבר מזכירה לי את הקהילה הזאת, כדאי להציץ שוב, נכון?

וכך אני מגלה שנכון להיום, בקהילה הספציפית הזאת ב-Ning, יש 772 חברים. אישית, אינני יכול להיות חבר עם 772 אנשים. (למען האמת, 10 חברים נשמעים לי כמעבר למה שאני יכול לטפח בצורה רצינית.) אבל בכל זאת מסקרן אותי לדעת מה קורה שם. והנה, נכון לאותה בדיקה (מקרית, כמובן) אני מגלה שידידי ראובן וורבר העלה כתבה מעניינת לתוך אותה "קהילה", כתבה שעוסקת בקושי שמטמיעי התקשוב בחינוך נתקלים בו כאשר אנחנו מנסים לשכנע מורים אחרים להתנסות בטכנולוגיות האלו. ראובן כותב:
Around here we keep wondering why it is taking so long for all the teachers out there to begin to utilize technology in their teaching repertoire. Why don't they take advantage of the great teaching and learning opportunities that cutting edge technology makes available to them? Why don't they make the effort to enter the 21st Century, learn what's available and use it to help bring about the revolution in education that is so needed?

בהמשך המאמר הוא מביא ציטוט מעניין מאד מהרב הראשי של בריטניה. באמת, כדאי לקרוא.

אבל מה שמעניין אותי במיוחד כאן הוא המקריות שהרשת מזמנת. נחשפתי לכלי שלא כל כך מעסיק אותי, ובדרך הזאת פגשתי מורה (שאני חושב שאינני מכיר אותה), ודרך המלצה של אותה מורה הגעתי לקהילה שבחרתי לא להיות פעיל בה, אך בדרך הזאת קראתי מאמר של ידיד - מאמר שאני שמח להמליץ על קריאתו. נדמה לי שזאת המחשה נהדרת של אותה רשתיות שאנחנו רוצים שמורים אחרים ייחשפו אליה. כפי שמורי משה כספי נהג להגיד, ה-serendipity היא תופעה שתמיד מפתיעה אותנו, אבל צריכים להיות מוכנים לה.

וההתייחסות ל-Twitter תצטרך לחכות להזדמנות אחרת.

תוויות:

מי אני?

  • אני יענקל
  • אני כבר בעסק הזה שנים די רבות. מדי פעם אני אפילו רואה הצלחות. יש כלים שמעוררים תאבון חינוכי, ונוצר רצון עז לבחון אותם. אך לא פעם המציאות היא שצריכים ללמוד כיצד ללמוד לפני שאפשר ליישם את ההבטחה של הכלים האלה.
    ההרהורים האלה הם נסיון לבחון את היישום הזה.

ארכיון




Powered by Blogger
and Blogger Templates