דוגמה טובה - ובעברית!
תוויות: בלוגים
לדאבוני, התרגלתי לכך שהבלוגים של פרחי הוראה שאני מוצא סובלים מהפגמים האלה. אבל לשמחתי לפעמים המצב שונה, והשמחה שלי כפולה כאשר הבלוגים הטובים שאני מוצא הם מישראל.
במשך כחמישה חודשים, מתחילת שנת הלימודים הנוכחית, יורם אורעד, במכללת דוד ילין, מנהל חלק ניכר מקורס בהוראת הפיסיקה על גבי בלוג. בבלוג הזה הוא מעלה נושאים לדיון, והסטודנטים מגיבים לנושאים האלה, כאשר עיקר הפעילות היא פרסום רפלקציה על העבודה המעשית שלהם. מתוך תשעה הסטודנטים בקורס שבעה מנהלים בלוגים די פעילים (בערך 20 מאמרונים במשך חמישה חודשים). אפשר להגיד שהבלוג של יורם מהווה אתר של הקורס – אתר שמופק על תשתית קלה וידידותית, ואילו הבלוגים של הסטודנטים הם המחברות האישיות שבדרך כלל אינם זוכים לפרסום. לו לא הכרתי בלוגים אחרים של מנחים של קורסים שניסו לתפקד בצורה דומה, ואת הבלוגים של סטודנטים שהם קשורים לבלוג המנחה, אולי לא הייתי מתרשם. אבל נדמה לי שהתפקוד המוצלח של המערכת הזאת יוצא דופן, ולכן יש טעם לנסות ללמוד מהנסיון.
לפני שבוע יורם העלה לבלוג שלו סיכום ביניים על השימוש בבלוג בקורס, בו הוא מציין יתרונות וגם חסרונות של הבלוג. הוא מדגיש את קלות השימוש של הבלוג, ומציין שהוא איפשר לסטודנטים לקרוא את הרפלקציות של עמיתיהם. העובדה שהפלטפורמה שבה השתמשו לא איפשרה העלאת קבצי וורד או פוארפוינט נרשמת כמגבלה, אם כי יורם מציין שהוא מצא פתרון באמצעות וויקי לקורס אליו הועלו קבצים כאלה. הוא מתייחס לפתיחות באמביוולנטיות – גם כיתרון אך גם כחסרון. היו סטודנטים שהעדיפו לא להשתמש בבלוג ולהגיש את הרפלקציות שלהם באמצעות הדואר. יורם מסכם:
ג'יי ,
תודה על מידע חשוב שהבאת .
עמי סלנט
נשלח ע"י: אנונימי | 05 אפריל, 2009 13:57