כדי לחדש – תזלזל בעבר
תוויות: כישורי המאה ה-21
ובכל זאת, כאשר מעמידים את המונח הזה במרכז, נוצר הרושם שכל ההיסטוריה של החינוך אינה אלא הערת שוליים לעבודה החינוכית ה-"אמיתית" שנעשית היום. כך טענתי בעבר, אבל זה נבע בעיקר מתחושת בטן. השבוע מצאתי "הוכחה". תוך עיון באתר של ה-Partnership for 21st Century Skills מצאתי מצגת (כקובץ PDF) בשם Developing a Framework for 21st Century Learning. בעמוד 10 של המצגת הזאת אפשר לראות את התרשים הנפוץ שמאתר את המסגרת של הכישורים. התרשים הזה פופולארי מאד, וספק אם יש מישהו שעוסק בתקשוב ו/או במידענות בחינוך שאיננו מכיר אותו:
כלל חשוב בחינוך הוא "דע מאין באת". הרי בלי זה, קשה לדעת "לאן אתה הולך". אבל כנראה שלאנשי ה-Partnership יש כישורים חדשים שאינם דורשים את הידיעה הזאת. דווקא בגלל זה נדמה לי שהמקום שאליו הם יגיעו לא יהיה חינוכי במיוחד.
ג'יי
פוסט מעניין מאוד, אכן זה נשמע "שיווקי" הכישורים של המאה ה 21.
רק החינוך מצהיר על התקדמות למאה ה 21 של העוסקים בו ושל הלקוחות שלו, רק החינוך מצהיר שהוא בפיגור טכנולוגי והנה הוא "סוגר" זאת, וכדי להצדיק הוא מציג את אותה הגברת בשינוי אדרת.
נשלח ע"י: Unknown | 27 נובמבר, 2010 10:11