כמעט מידי יום צריכים לשאול מה צריכים ללמד
תוויות: רשתות חברתיות, שימוש בבתי ספר
אבל דווקא הנושא הראשון שאליו ננטל התייחס, נושא שנכון להיום עדיין איננו מעשי עבורי, הוא זה שעורר אצלי את הצורך בהתייחסות כאן. ננטל כתב שהוא צריך להפסיק להקליד טקסט לתוך התמלילן שלו. הסיבה לכך מאד פשוטה – היום יש במחשב שלו יישום שהופך את הדיבור שלו לטקסט, והוא כל כך מוצלח שפשוט אין סיבה להמשיך להקליד: I can honestly say that it’s now a much faster and more precise way to input words than typing.
במשך העשור האחרון, במיוחד עם ההשתלטות המוחלטת של חלונות על מערכות ההפעלה, התגבשו כמה יסודות בשימוש במחשב – הקליק בעכבר, השימוש בתפריטים, ועוד. לפעמים, קשה אפילו לחשוב שהדברים יכולים לעבוד אחרת. כאשר אני מנסה להסביר לקבוצת מורים שהשמירה לתיקיות איננה נחוצה היום, הם מתקשים להבין אותי. וכמו שהם מתקשים בנוגע לתיקיות, אני בטוח שאני מקובע ביכולת שלי לחשוב על דרכים חדשות לבצע פעולות שונות. לאור זה, ההערה של ננטל מאד נחוצה לנו. יכול להיות שהוא צודק, ולא רחוק היום שבו המקלדת בכלל לא תהיה חלק אינטגראלי של המחשב, לא יהיה נחוץ להפעלתו. האם נמשיך להנחות תלמידים להקליד כאשר לא יהיה בזה צורך? דווקא יש סיכוי טוב שהסטנדרטים שלנו ימשיכו ליישר קו עם השימוש במחשב כפי שהיה, ולא כפי שהוא מתהווה, וחבל.
אני חושבת שכדאי להפריד בין מיומנויות שצריך ללמד מורים ומיומנויות לתלמידים. ייתכן שבהוראת המיומנויות לתלמידים כדאי להתמקד בלימוד שפת הצלמיות, וקריאה של הטקסט המופיע במעבר עכבר על הצלמית. כדאי כמובן להתמקד בעיקר במיומנויות הבסיסיות של גזירה - העתקה- הדבקה- שמירה..המיומנויות הנמצאות בכל עורכי הטקסט למיניהם.
אני הייתי נזהרת ולא אומרת למורים ששמירה בתיקיות - אבד עליה הכלח, משום שהם יחושו שהם השקיעו מאמץ רב ללמוד את המיומנויות שבהם הם שולטים פחות או יותר ועכשיו הן חסרות ערך. זו תחושה מאיימת ומפחידה - לדעת שהידע שעליו אתה מתבסס אין לו כל ערך.
יש כאן בעיה אמיתית, המורים נדרשים לרוץ אחרי הרכבת הדוהרת של הטכנולוגיה תוך כדי התמודדות עם מצבים לא קלים, אינני יודעת אם יש לה פתרון כלל.
נשלח ע"י: אנונימי | 14 ינואר, 2008 07:53