« לדף הראשי | רק התחלתי ואני כבר עוסק ברפלקציה? » | באולם ההרצאות זה נשמע נהדר » | ועל אחת כמה וכמה בחינוך! » | לכתוב את הספר כדי ללמוד את החומר » | שאלה של מיקוד » | עוד על הנסיון לסגור את הדלת » | אוי, כבר קשה להגדיר את מגרש המשחק » | אי אפשר כבר לסגור את הדלת » | הרבה אנשים חושבים (בפומבי) על מה קורה כאן » | חזון הבלוג ... מול מציאותו? » 

יום ראשון, 28 במאי 2006 

שימוש לגיטימי של בלוג ... אבל בחינוך?

ריצ'רד מקמנוס איננו בא מתחום החינוך, אבל הבלוג שלו עוסק ביישומים בתחום התקשוב החברתי, ולכן הטכנולוגיות שהוא סוקר עשויות לעניין אנשי חינוך. כאשר הוא משווה בין פיירפוקס לבין אקספלורר ההשוואה עצמה איננה מעניינת כל כך, אבל הערת אגב דווקא משמעותי מאד. מקמנוס סקר, בזמן-אמת, הרצאות שהוא שמע בכנס. התגובות של קוראים האשימו אותו בחוסר עומק:

Yesterday I live-blogged the Webstock conference speeches of Ben Goodger (Lead Engineer on Firefox who also works for Google) and Tony Chor (Group Program Manager of Microsoft's Internet Explorer team). I published them on my ZDNet blog, thinking my browser-obsessed readers over there would appreciate my efforts. But all I got was accusations of writing a puff piece :-( Duh, I was live-blogging a conference!


הוא כמובן צודק. קשה לבוא בטענות כלפי מישהו שמנסה לרשום את דבריהם של אנשים אחרים. אבל אולי זאת בדיוק הבעיה. יותר מדי ממה שמופיע בבלוגים סביב הנושאים האלה הוא תגובה מיידית, ללא שיקול הדעת שצריך לצמוח מדקות נוספות של חשיבה. ובחינוך, על אחת כמה וכמה. אין לי ספק שיש הרבה שתלמידים יכולים לעשות עם בלוגים, אבל אם בסופו של דבר כל מה שהם עושים הוא לאסוף את דבריהם של אחרים ולהוסיף הערות סתמיות, גם הם, וגם קוראיהם, לא לומדים דבר. סביר להניח שיש מקום לדיווחים מיידיים ושטחיים, אבל רצוי להזהר מלהפוך את זה לעיקר.

מי אני?

  • אני יענקל
  • אני כבר בעסק הזה שנים די רבות. מדי פעם אני אפילו רואה הצלחות. יש כלים שמעוררים תאבון חינוכי, ונוצר רצון עז לבחון אותם. אך לא פעם המציאות היא שצריכים ללמוד כיצד ללמוד לפני שאפשר ליישם את ההבטחה של הכלים האלה.
    ההרהורים האלה הם נסיון לבחון את היישום הזה.

ארכיון




Powered by Blogger
and Blogger Templates